W dniu 18 stycznia 2007 roku w siedzibie Urzędu Miasta Hajnówka odbyło się seminarium poświęcone promocji gmin z Euroregionu Puszcza Białowieska. Uczestniczyła w nim również przedstawicielka Białowieskiego Parku Narodowego – Anna Gierasimiuk.
Seminarium wieńczy partnerski projekt poświęcony transgranicznej współpracy miast w zakresie turystyki i promocji. Celem projektu było ukazanie Euroregionu Puszcza Białowieska jako miejsca atrakcyjnego turystycznie oraz zachęcenie do popularyzowania jego osobowości, a w konsekwencji do wzrostu konkurencyjności regionu.
Uczestnikami seminarium, obok przedstawicieli większości gmin z Euroregionu Puszcza Białowieska oraz przedstawicieli: Białowieskiego Parku Narodowego, Nadleśnictwa Hajnówka, Stowarzyszenia Muzeum i Ośrodka Kultury w Hajnówce, Hajnowskiego Domu Kultury, Domu Kultury w Narewce i Domu Kultury w Dubiczach Cerkiewnych, byli również reprezentanci miast: Prużany i Kamieniec z Białorusi.
Seminarium otworzył Burmistrz Miasta Hajnówka – Anatol Ochryciuk, który pokrótce przedstawił wizje promocji gmin w regionie.
Seminarium poprowadziła Pani Bożena Bednarek – Dyrektor Biura Informacji i Promocji Województwa Podlaskiego. W bardzo profesjonalny i przystępny sposób przybliżyła wszystkim uczestnikom techniki, narzędzia i czynniki skutecznej promocji. Dużo uwagi poświeciła aspektowi tworzenia planu promocji oraz możliwościom zdobycia środków finansowych na jego realizację. W swoim wystąpieniu podkreślała wielką siłę w działaniach promocyjnych każdego regionu w wyniku wspólnego zaangażowania się wielu partnerów z danego obszaru.
Na zakończenie seminarium jego uczestnicy, w imieniu reprezentowanych urzędów, organizacji i instytucji, podpisali deklarację chęci podjęcia wspólnych działań na rzecz promocji Euroregionu Puszcza Białowieska. Bardzo możliwe, że już wkrótce powstanie nowy projekt, który w jeszcze szerszym i skuteczniejszym stopniu promować będzie ten zakątek kraju, wspierając tym samym lokalny rozwój gospodarczy.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na mieszkańcach Białegostoku, Łomży i Suwałk, w której postawiono pytanie – « Co powinniśmy podkreślać promując województwo podlaskie? », jednoznacznie wskazują, że naszym największym atutem są walory przyrodnicze.
Z pewnością każda gmina z Euroregionu Puszcza Białowieska w swoich działaniach promocyjnych będzie starała się podkreślać bliskie sąsiedztwo z Białowieskim Parkiem Narodowym. Park jest bowiem najważniejszym w regionie celem wizyt turystów z kraju i zagranicy.
Promując lokalne wartości przyrodnicze i kulturowe Białowieski Park Narodowy pośredniczy w promocji gmin na zewnątrz. Dlatego w trakcie seminarium padło zapewnienie, że Park jest i będzie zawsze otwarty na współdziałanie z gminami na rzecz promocji regionu.
Najważniejszym celem Parku jest właściwa ochrona znajdującego się w jego granicach dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego. Ale Park otwarty jest na wszystkie działania, których efekty nie kolidują z osiągnięciem wymienionego wcześniej celu, a mają szansę wpłynąć na podniesienie poziomu życia mieszkańców w regionie.
za:www .bpn.com.pl
Laisser un commentaire