Wycieczka do Muzeum Ikon w Supaślu

„Dnia 20 listopada 2012r. grupa uczniów z naszej szkoły udała się na wycieczkę do Muzeum Ikon w Supraślu. Naszymi opiekunami były: prof. Olga Korch oraz prof. Małgorzata Trochimczyk.

Nasz wyjazd był połączony z promocją szkoły. Odwiedziliśmy Gimnazjum w Dubinach, gdzie zaprezentowaliśmy naszą szkołę gimnazjalistom. Ich szczególne zainteresowanie wzbudziły prace zaliczeniowe: zielnik, gablota z fitopatogenami, zbiór nasion. Zarówno Dyrekcja Gimnazjum w Dubinach, jak i uczniowie, ciepło nas przyjęli.

Kolejnym etapem naszej wyprawy były odwiedziny w Żeńskim Monasterze Narodzenia Przenajświętszej Bogurodzicy w Zwierkach. Historię tego miejsca i życie sióstr w klasztorze przedstawiła siostra Maria.

Po wizycie w Monasterze w Zwierkach pojechaliśmy się do Soboru Św. Mikołaja w Białymstoku. Tam, przy relikwiach Św. Męczennika Młodzieńca Gabriela – patrona dzieci i młodzieży – odmówiliśmy modlitwę.

Z Białegostoku udaliśmy się do Supraśla. Tam obejrzeliśmy obiekty Monasteru i Cerkwi Zwiastowania Przenajświętszej Marii Panny. Wzbudziły one w nas ogromną ciekawość. Również interesująca okazała się wizyta w Muzeum Ikon w Supraślu. Mieliśmy tam okazję obejrzeć stałą ekspozycję muzeum, która jest podzielona na następujące sale tematyczne: Sala Kanonu, Sala Świętych, Sala Ikon Podróżnych, Sala Chrystusa, Sala Matki Bożej, Cela Ikonopisarza, Sala Świętych, Sala Fresków.

Opowieść przewodnika o historii i powstawaniu ikon była prawdziwą ucztę duchową.

Niezwykłe doznania, jakie towarzyszyły nam podczas zwiedzania muzeum, spotęgowała wszechobecna muzyka oraz jednogłosowy śpiew chóralny. One to – oraz aranżacja muzeum, stworzyły szczególny nastrój, dzięki któremu przenieśliśmy się w nieznaną, tajemniczą przestrzeń.

Program wycieczki był różnorodny, więc wyjazd zaliczymy do udanych. Niejednokrotnie będziemy jeszcze wspominać emocje, których doświadczyliśmy w tych wszystkich niezwykłych miejscach.”

za: http://www.zsl.bialowieza.lasy.pl/aktualnoci/441-wycieczka-do-muzeum-ikon-w-supalu.html