Seminarium nt. promocji Euroregionu Puszcza Białowieska


W dniu 18 stycznia 2007 roku w siedzibie Urzędu Miasta Hajnówka odbyło się seminarium poświęcone promocji gmin z Euroregionu Puszcza Białowieska. Uczestniczyła w nim również przedstawicielka Białowieskiego Parku Narodowego – Anna Gierasimiuk.

Seminarium wieńczy partnerski projekt poświęcony transgranicznej współpracy miast w zakresie turystyki i promocji. Celem projektu było ukazanie Euroregionu Puszcza Białowieska jako miejsca atrakcyjnego turystycznie oraz zachęcenie do popularyzowania jego osobowości, a w konsekwencji do wzrostu konkurencyjności regionu.

Uczestnikami seminarium, obok przedstawicieli większości gmin z Euroregionu Puszcza Białowieska oraz przedstawicieli: Białowieskiego Parku Narodowego, Nadleśnictwa Hajnówka, Stowarzyszenia Muzeum i Ośrodka Kultury w Hajnówce, Hajnowskiego Domu Kultury, Domu Kultury w Narewce i Domu Kultury w Dubiczach Cerkiewnych, byli również reprezentanci miast: Prużany i Kamieniec z Białorusi.

Seminarium otworzył Burmistrz Miasta Hajnówka – Anatol Ochryciuk, który pokrótce przedstawił wizje promocji gmin w regionie.
Seminarium poprowadziła Pani Bożena Bednarek – Dyrektor Biura Informacji i Promocji Województwa Podlaskiego. W bardzo profesjonalny i przystępny sposób przybliżyła wszystkim uczestnikom techniki, narzędzia i czynniki skutecznej promocji. Dużo uwagi poświeciła aspektowi tworzenia planu promocji oraz możliwościom zdobycia środków finansowych na jego realizację. W swoim wystąpieniu podkreślała wielką siłę w działaniach promocyjnych każdego regionu w wyniku wspólnego zaangażowania się wielu partnerów z danego obszaru.

Na zakończenie seminarium jego uczestnicy, w imieniu reprezentowanych urzędów, organizacji i instytucji, podpisali deklarację chęci podjęcia wspólnych działań na rzecz promocji Euroregionu Puszcza Białowieska. Bardzo możliwe, że już wkrótce powstanie nowy projekt, który w jeszcze szerszym i skuteczniejszym stopniu promować będzie ten zakątek kraju, wspierając tym samym lokalny rozwój gospodarczy.

Wyniki ankiety przeprowadzonej na mieszkańcach Białegostoku, Łomży i Suwałk, w której postawiono pytanie – “Co powinniśmy podkreślać promując województwo podlaskie?”, jednoznacznie wskazują, że naszym największym atutem są walory przyrodnicze.
Z pewnością każda gmina z Euroregionu Puszcza Białowieska w swoich działaniach promocyjnych będzie starała się podkreślać bliskie sąsiedztwo z Białowieskim Parkiem Narodowym. Park jest bowiem najważniejszym w regionie celem wizyt turystów z kraju i zagranicy.
Promując lokalne wartości przyrodnicze i kulturowe Białowieski Park Narodowy pośredniczy w promocji gmin na zewnątrz. Dlatego w trakcie seminarium padło zapewnienie, że Park jest i będzie zawsze otwarty na współdziałanie z gminami na rzecz promocji regionu.
Najważniejszym celem Parku jest właściwa ochrona znajdującego się w jego granicach dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego. Ale Park otwarty jest na wszystkie działania, których efekty nie kolidują z osiągnięciem wymienionego wcześniej celu, a mają szansę wpłynąć na podniesienie poziomu życia mieszkańców w regionie.

za:www .bpn.com.pl

Anna Gierasimiuk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tak jak na drabinie pierwszym stopniem jest oderwanie się od ziemi, tak też w życiu Boskim początkiem sukcesów jest odejście od zła.
św. Bazyli Wielki
Visit our parish on facebook
This site uses cookies for statistical, advertising and functional purposes. By using it, you agree to the use of cookies in accordance with the settings of your browser. More.